Historie

Hockeyclub UNO is eind maart 2015, onder de naam UWHC begonnen als een klein initiatief van ouders. Die wilden zoveel mogelijk van de ruim 700 wachtlijstkinderen in Utrecht laten hockeyen. Een paar jaar later is het initiatief uitgegroeid tot een volwaardige hockeyclub met meer dan 700 jeugd- en seniorleden.

Hercules

De start van UNO begint op de voetbalvelden van Hercules in de vorm van een pilot. Iedere woensdagmiddag kwamen hier ca. 65 kinderen hockeyles volgen. In het seizoen 2015 - 2016 konden de kinderen meedoen aan de zondagcompetitie van de KNHB (voor teams van clubs die op de wachtlijst stonden). In juni 2015 is UNO officieel opgericht conform de statuten van de KNHB. UNO stond voor Utrecht Noord Oost waar de meeste leden woonden.

Olympos

In het seizoen 2017 - 2018 is UNO verhuisd naar Sportcentrum Olympos. Vanaf dit seizoen mocht Hockeyclun UNO met 200 leden en 14 teams meedoen met de zaterdagcompetitie. Omdat UNO te gast was op Olympos, geen eigen clubhuis en geen eigen velden had, heeft de club jarenlang een grote uitstroom van leden gehad die kozen voor gevestigde clubs in de omgeving. Om deze reden heeft UNO jarenlang bij de gemeente gepleit voor een eigen stek.

Sportpark Vechtzoom

Sinds het seizoen 2021 - 2022 speelt UNO op haar eigen locatie, Sportpark Vechtzoom. De locatie is ontwikkeld tijdens de coronaperiode en heeft ondanks deze moeilijke periode een vliegende start gehad op Vechtzoom. De nieuwe locatie had een aantrekkingskracht op zowel nieuwe jeugdleden als senioren(teams). Met 14 seniorenteams zijn we gestart op Vechtzoom!